Boost jouw e-commerce tijdens de voorjaarsperiode.

De lente staat voor de deur, het perfecte moment om je e-commerce te laten groeien. Samen met PostNL, DHL, UPS en DPD hebben we voorbereidingen getroffen om er een succesvolle periode van te maken. Bekijk de belangrijkste wijzigingen en tips om jouw e-commerce in deze periode te boosten!

Ontdek meer

Aangepaste aanlever- en bezorgtijden vervoerders.

Tijdens de voorjaarsperiode is het drukker dan normaal. Je kunt de vervoerders helpen door pakketten tijdig aan te bieden. Houd hierbij rekening met de aangepaste aanlever- en bezorgdagen. Verklein de kans op vertragingen door zendingen op tijd en verspreid door de week aan te leveren. Vermijd maandagen en lever pakketten zo vroeg mogelijk in de ochtend aan.

Aangepaste aanlever- en bezorgtijden

Wijzigingen Haalservice.

  • Tijdens de voorjaarsperiode zijn er een aantal wijzigingen in de Haalservice die van invloed kunnen zijn op jouw logistieke proces.
  • Wil je rond Pasen, Koningsdag, Hemelvaartsdag en Pinksteren meer pakketten laten ophalen dan normaal? Geef dan op tijd jouw planning aan ons door via het caseoverzicht in jouw account.
  • Verpak bestellingen zo klein en efficiënt mogelijk, zodat je de ruimte optimaal kunt benutten en er niet onnodig veel rolcontainers of postzakken nodig zijn. Verpakkingen nodig? Bezoek dan onze webshop.
  • Splits pakketten voor Nederland en België als dat voor jou van toepassing is.

Zo bereid je je optimaal voor op de voorjaarsperiode.

  • Zorg voor een transparant en goed ingericht retourproces. Verleng je retourtermijn naar minimaal 30 dagen, zodat de klant langer de tijd heeft om het product te retourneren en pakketten meer verspreid aankomen bij de vervoerders.
  • Verpak bestellingen zo klein en efficiënt mogelijk. Zo voorkom je onnodige vertraging en toeslagen, zoals de toeslag handmatige verwerking.
  • Vergroot de kans op een succesvolle bezorging door pakketten te laten bezorgen op een PostNL afhaallocatie of pakketautomaat en ontvang € 0,25 korting per pakketzending.
  • Stel je Track & Trace e-mail en -pagina in zodat de klant altijd op de hoogte is van de status van zijn/haar bestelling.
  • Manage duidelijk de verwachtingen van jouw klanten en wees voorzichtig met het bieden van garanties m.b.t. de bezorging van bestellingen. Zo kun je eventuele teleurstellingen voorkomen.
  • Heb je een vraag, wil je een schade melden of is jouw pakket na zeven dagen nog vermist? Dan kun je een case indienen via het caseoverzicht in je account. Op deze manier kunnen wij jou het beste helpen.

3 tips om te besparen op je verzendkosten.

  • Ontvang korting bij levering op een PostNL-locatie. Laat pakketten bezorgen op een PostNL afhaallocatie of pakketautomaat en ontvang korting per pakketzending. Hiermee bespaar je op jouw verzendkosten én draag je bij aan een duurzamere bezorging!
  • Verstuur compacte producten als klein pakket. Besparen op je verzendkosten én bijdragen aan een duurzame bezorging? Profiteer van extra scherpe tarieven door producten van klein formaat als kleine pakketten te versturen via MyParcel.
  • Profiteer van scherpe tarieven met een MyParcel Pakket. Verstuur via extra scherpe verzendtarieven en maak gebruik van vele vernieuwende functionaliteiten om je verzendproces efficiënter in te richten met een MyParcel Pakket.
verzendopties postnl

Boost jouw e-commerce met deze mogelijkheden binnen MyParcel.

  • Optimaliseer je verzendstrategie met MyAnalytics
  • Richt je orderverwerking efficiënt én overzichtelijk in met MyOrders
  • Bespaar tijd en voorkom fouten met verzendregels.
  • Verzend met een eigen verzendcontract met MyContracts.

Bestel op tijd voldoende verpakkingen!

Bestel je verpakkingen op tijd en verpak je bestellingen zo compact mogelijk. Zorg daarnaast dat de (print)kwaliteit van het verzendlabel en barcode op orde is en plak het verzendlabel rechtsboven op de langste zijde van het pakket. Lees alle verpakkingstips in ons artikel.

Verpakkingen bestellen
Verzenddoos met etenswaren

 

Maandag 08.00 – 18.30 uur
Dinsdag 08.00 – 18.30 uur
Woensdag 08.00 – 18.30 uur
Donderdag 08.00 – 18.30 uur
Vrijdag 08.00 – 17.00 uur
Zaterdag 09.00 – 17.00 uur
Zondag Gesloten

 

Openingstijden en bereikbaarheid.

Kom je ergens niet uit? Bezoek onze kennisbank of dien een case in via jouw account. Dan kunnen wij jou gericht helpen. Via jouw persoonlijke caseoverzicht ben je altijd op de hoogte van de meest actuele status en details van iedere case. Hier kun je ook reageren en zelf cases sluiten zodra deze zijn opgelost.

Afwijkende openingstijden:

  • Goede vrijdag: geopend
  • Zo 1e paasdag: gesloten
  • Ma 2e paasdag: gesloten
  • Za 27 april Koningsdag: gesloten
  • Zo 5 mei Bevrijdingsdag: gesloten
  • Do 9 mei Hemelvaartsdag: gesloten
  • Zo 19 mei Eerste pinksterdag: gesloten
  • Ma 20 mei Tweede pinksterdag: gesloten

Personaliseer jouw verzendlabel met een logo.