Hoe kan mijn klant het retourlabel gebruiken?

Jouw klant ontvangt via het MyParcel systeem een e-mail van jou, met daarin een link om het retourlabel te downloaden. Vervolgens kan jouw klant het retourlabel uitprinten en op het pakket plakken (zorg ervoor dat het label van de heenzending niet meer leesbaar is). Jouw klant kan hierna de retourzending bij een aflever locatie inleveren om retour te sturen. 
In de eerder genoemde e-mail, staat ook een link waarmee jouw klant kan zien wat de dichtstbijzijnde aflever locatie is om het pakket in te leveren. 

Het is ook mogelijk om een PostNL pakket printerloos te retourneren. Jouw klant kan het verzendlabel dan laten printen bij een PostNL locatie. Meer informatie hierover, vind je hier in de FAQ. 

Mocht de PostNL chauffeur bij jouw klant aan de deur komen met een ander pakket dan is het tevens mogelijk om deze retourzending met een geldig retourlabel aan de PostNL chauffeur mee te geven. Hiervoor moet het label wel uitgeprint zijn.

Gerelateerde vragen