Officieel partner van Thumbnail voor Officieel partner van

Welkom bij MyParcel.

Verkoop je producten via Bol.com Plaza? Bol.com en PostNL slaan de handen ineen om jou te helpen aan de leverbelofte ‘Vandaag besteld, morgen in huis!’ te (blijven) voldoen. Bestellingen die tijdens jouw werktijd worden gedaan, draag je dezelfde dag in de avond nog over aan PostNL en worden de volgende dag bezorgd. We starten met dit initiatief in de omgeving van Almere en breiden steeds verder uit naar andere gebieden in Nederland. Lees hier meer over dit initiatief. In de eerste fase ondersteunt MyParcel deze dienstverlening. We vertellen je hier graag hoe het werkt.
Medewerker klantenservice
afbeelding voor Stap 1.

Stap 1.

Registreer je gratis bij MyParcel en log vervolgens in in jouw account.

afbeelding voor Stap 2.

Stap 2.

Installeer de Bol Plaza koppeling en kies hoe je orders wilt importeren.

afbeelding voor Stap 3.

Stap 3.

Voor alle geïmporteerde orders maak je nu in één klik verzendlabels aan.

afbeelding voor Stap 4.

Stap 4.

Lever pakketten in bij PostNL of laat deze ophalen met de Haalservice.

Via de dienstverlening van PostNL kun je nu jouw pakketten inleveren tot later op de avond. Dit kan bij een selectie van PostNL locaties met latere lichtingstijden tot uiterlijk 21.30 uur. Jouw pakketten worden dan gewoon de volgende dag bezorgd. Bekijk hier welke PostNL locaties zijn geselecteerd en check de bijbehorende lichtingstijden, die per locatie verschillen. Je kunt dan zelf bepalen welke PostNL locatie met welke lichtingstijd het beste aansluit op jouw behoefte.  Om gebruik te maken van deze dienst dien je gebruik te maken van het verzendplatform van MyParcel.

Wat is MyParcel?
MyParcel is dé verzendservice voor webshops, waarmee je eenvoudig verzendlabels aanmaakt voor alle pakketten die je wilt versturen. Zo zijn al jouw orders in een handomdraai klaar om te versturen. Je hoeft alle pakketten alleen nog naar een PostNL locatie bij jou in de buurt te brengen. Op deze pagina lees je hoe je direct van start kunt gaan.

1. Registreren bij MyParcel.

Om gebruik te kunnen maken van het platform van MyParcel dien je een account aan te maken. Dit is gratis, hier is geen onderliggend contract voor nodig.

Direct registreren

2. Bol.com koppeling installeren.

In een paar klikken koppel je jouw Bol.com account met MyParcel en kies je of je jouw orders automatisch of handmatig wilt importeren. Bekijk de video voor een uitleg of lees onze handleiding.

* Wil je ook verzendlabels aanmaken voor al jouw andere orders? Het is ook mogelijk om jouw webshop of andere software te koppelen met MyParcel. Bekijk hier al onze koppelingen.

3. Verzendlabels aanmaken.

Met de koppeling worden jouw orders naar jouw MyParcel zendingenoverzicht geïmporteerd. Wanneer alle orders naar jouw zendingenoverzicht zijn geïmporteerd, maak je vanuit daar in een paar klikken de bijbehorende verzendlabels aan. Je hoeft ze vervolgens alleen nog te downloaden, printen en op de zending te plakken.

Verzendlabel aanmaken
labelprinter succesvol verzenden verzendlabel

4. Pakketten inleveren.

Wanneer jouw pakketten klaar zijn om te versturen, hoef je ze alleen nog naar een PostNL locatie met late lichtingstijden in de buurt te brengen. Lichtingstijden in de avond verschillen per PostNL locatie.

Wil jij overdag je pakketten inleveren? Dat kan natuurlijk ook. Je kunt dan bij meer PostNL locaties terecht.

Geen tijd om jouw pakketten in te leveren? Laat deze dan overdag ophalen door de MyParcel Haalservice (0 – 25 pakketten).

Instellingen van jouw account.

In jouw account kun je makkelijk alle instellingen van jouw account wijzigen. Zo kun je o.a. binnen vijf minuten jouw eigen Track & Trace mail, eigen Track & Trace pagina én eigen retourpagina opmaken. Tevens kun je jouw logo toevoegen aan het verzendlabel. In de video hiernaast wordt uitgelegd hoe je dit doet:

Instellingen wijzigen
buitenlandse zendingen track en trace pagina laptop ondernemer
Pakket ophalen

Support.

Mocht je nog vragen hebben of ergens niet uitkomen dan staan we voor je klaar. Je kunt ons zes dagen in de week bereiken. Ook op zaterdag. Via de Support pagina in jouw account vind je onze contactgegevens, wanneer we bereikbaar zijn, veelgestelde vragen en de online kennisbank. We helpen je graag.

Veel succes met het versturen van jouw pakketten via MyParcel!